Charlottes Dagbok

onsdag, september 06, 2006


Den här dagen har varit lite speciell... Ja har sett och upplevt saker som ja aldig gjort förut, kanske saker som kan ses som äckliga och läskiga!

Jag fick i alla fall åka med min lärares man, Abbe med ett blomsterhjärta till krematoriet! Sen hade han en rundvisning för mig där...

Först lämna vi ifrån oss blommorna och sen gick vi in i kapellet och tittade men där kistan brukar stå så va där ett stort hål! Ja gick fram och kolla ner... 2 m ner till golvet typ! :/ Abbe visa mig ner 2 m under jorden och först kommer vi in i ett litet rum där det står en vitbettsad kista. Abbe berätta att kistan stod där för att den va näst på tur till begravning och väntade på att få kistdekoration på sig...
Sen öppna Abbe en dörr i det lilla rummet, ja klev in och möttes av kylan i rummet och synen av ca 30 kistor.... Ändå va de fint, ett ljus va tänt på en av kistorna och ja gick lite där inne och kände att de va fint på något sätt! Vi lämna rummet och gick vidare tills Abbe sa:Titta upp! ja stod där nere på de stället ja kollat ner på när ja stod där uppe och titta ner... :/ Asså stälde man kistan där och hissa upp den till själva begravningsakten.... När den är över sänker man ner kistan igen... Abbe visa att man körde in den i ett angränsande rum, vi gick in där! Dör stod 4 kistor varav 2 av dom stod på rullbanden i till dom 2 olika ugnarna. I ugnarna stod det redan 2 kistor, man kunde kika in och se... Ja nådde inte riktigt upp men Abbe sa att han såg ett huvud där inne :/
Sen visa han mig va som blir kvar av en kropp efter bränning, ganska stora benbitar måste ja säga!
MEN! Det fans 1 rum till... Där man malde de benbitar som va kvar... Kroppen blir ju som ett pulver efter den malningen!

Abbe sätter något tungt i min hand och säger: Vet du va det där är? Ja kolla och vafan ser jag?? En höftkulsprotes... Uhhh asså den har ju suttit i någons höft!! Hemskt...

Men ja är glad att ja fick se detta... Allt gick på något sätt fint till och de är hemskt seriöst... Inge fel snubbe i fel urna inte!!
Jag är glad att ja fått se det i alla fall!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida